دوره تربیت مربی قرآنی کودکان(شکوفه های بهشت)

دوره آموزشی تریبت مربی قرآنی کودکان شکوفه های بهشت با حضور بیش از 40 مربی صبح امروز(31 شهریور) در سالن کنفرانس مجتمع امام علی(ع) یزد آغاز شد.

مهدي فاضلي، مدير موسسه قرآني ريحانه ‌النبي (س) در این دوره آموزشی دو روزه گفت: آموزش های قرآنی کودکان باید عمیق باشد.

وی افزود: دوره های آموزشی برای کودکان باید لذت بخش، دارای قواعد سهل و آسان یادگیری و عمیق باشد که بتوانند در کودک تغییر رفنار ایجاد کند.

فاضلی ادامه داد: حافظ قرآنی که رفتاری قرآنی نداشته باشد دارای رفتاری مخرب تر از فردی است که حافظ قرآن نیست.

وی روش برگزاری دوره ها را فرآنی محور دانست و اظهارداشت: هدف از برگزاری این دوره ها انتقال تجربیات وفراهم آوردن فضائی برای تبادل اندیشه و تجربه در بین استان ها است.

فاضلی همچنین با تاکید بر ابزار تشویق در دورها آموشی تاکید کرد: آموزشی که همراه با تشویق باشد در ذهن کودک ماندگار و جاودانه خواهد شد.

وی ادامه داد: در این آموز ش ها با توجه به "مادرمحوري"در اين عرصه مادران این آموزشها را به منازل خود برده و كارگاه‌هايي را در منازل تشکیل دهند.

گفتنی است، دوره تربیت مربی قرآن شکوفه های بهشت که به همت کانون های فرهنگی هنر مساجد استان یزد برگزار شده تا فردا عصر ادامه دارد و شرکت کنندگان با روش تدریس ویژه کودکان و خردسالان آشنا می شوند.

اجرای کارگاه های آموزشی مطابق با طرح شکوفه های بهشتی، آموزش نماز، الفبا، روخوانی، حفظ، بازی های متنوع و نمایش عروسکی و روخوانی از جمله کلاس های دوره های تربیت مربی قرآن کانون فرهنگی هنری است.

آموزش نماز با سبک شخصی سازی، آموزش روخوانی با روش کمک گیری، حفظ و مفاهیم قرآن با سبک تصویر سازی، آموزش مقالات، روخوانی قرآن با استفاده از روش اشاره و شعر از موضوعات تدریس این دوره تربیت مربی قرآنی نیز از دیگر برنامه هاست.

در پایان این دوره آموزشی با اجرای آزمون از شرکت کنندگان گواهینامه پایان دوره به افراد قبول شده ارائه می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا